CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, February 24, 2010

little big soldier..best,jom layan..




Sempena menyambut kehadiran Tahun Baru Cina yang bakal tiba ni, kita akan dimeriahkan lagi dengan satu filem epik hebat lakonan Jackie Chan dan Wang Lee Hom bertajuk Little Big Soldier.. Filem epik yang memakan masa sejam lebih ini berkisar tentang tentera berpangkat rendah dari wilayah Liang yang berjaya menawan jeneral muda dari wilayah Wei.. Dia kemudiannya menggunakan jeneral tersebut untuk melepaskan diri dari tawanan musuh dan membawanya pulang untuk mendapatkan habuan dari pemerintah Liang.. Sepanjang perjalanan pulang ke wilayahnya itu, dia dan jeneral muda telah ditemukan dengan pelbagai tragedi yang akhirnya memaksa kedua-duanya menjadi kawan baik..


SINOPSIS

Kisah Little Big Soldier ini bermula selepas berlakunya peperangan besar yang mengorbankan banyak nyawa antara wilayah Wei dengan Liang.. Dalam peperangan tersebut, seorang tentera berpangkat rendah, lakonan Jackie Chan, berjaya menjadi satu-satunya tentera yang terselamat.. Untuk melepaskan diri dari tawanan musuh dan keluar dari medan peperangan dahsyat yang berlaku selama sehari suntuk itu, dia telah menawan seorang jeneral muda yang cedera, lakonan Wang Lee Hom..

Little Big Soldier ini telah menelan belanja sebanyak USD25 juta, diarahkan oleh Din Sheng.. Filem ini akan menemui peminatnya di pawagam seluruh negara pada 14 Febuari ini.. Jackie Chan selaku penulis skrip dan orang yang bertanggungjawab menerbitkan filem ini memberitahu, Little Big Soldier pernah mengalami masalah penangguhan yang keterlaluan.. Ia mengambil masa selama 20 tahun untuk menyiapkan idea, konsep dan lakon layarsebelum menjalani pengambaranya di Yunan, China, pada januari 2009..


Aku da tgk..korg plak cmne?

filem ni sgt best dan wajib tonton!!!!!!!


2 comments:

fq said...

hahahahaaah...
cte ni mmg bes gler kn syg?
x rugi kte tngk rtu kn sygg...

cintafqs said...

aah..best gler..
berbaloi la ngn apa yg jackei chan buat syg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...